[beeld] luchtfoto's A16 Rotterdam maart 2021

04-04-2021 4900 keer bekeken

Hoe staat het ervoor met de bouw van de A16 Rotterdam? Vanuit de lucht gezien krijg je een goede indruk.

Overzicht van het werk rondom knooppunt Terbregseplein, waar we pijlers bouwen voor de nieuwe fly-over. Deze zomer wordt het nieuwe wegdek hier overheen geschoven. Verkeer heeft daar geen last van en kan gewoon doorrijden.
Overzicht van het werk rondom knooppunt Terbregseplein, waar we pijlers bouwen voor de nieuwe fly-over. Deze zomer wordt het nieuwe wegdek hier overheen geschoven. Verkeer heeft daar geen last van en kan gewoon doorrijden.
Vier van de pijlers voor de nieuwe fly-over. 3 pijlers zijn af, de andere (linksvoor) is nog in aanbouw.
Vier van de pijlers voor de nieuwe fly-over. 3 pijlers zijn af, de andere (linksvoor) is nog in aanbouw. 
Werkzaamheden bij de Rotte, waar we damwanden aan moeten brengen voor de bouwkuipen ten zuiden van de Rotte.
Werkzaamheden bij de Rotte, waar we damwanden aan moeten brengen voor de bouwkuipen ten zuiden van de Rotte. 
De bouwkuipen van de Rottemerentunnel, waar we vanaf eind mei onderwaterbeton storten. Dat wordt de vloer van de tunnel en straks ook de rijbaan.
De bouwkuipen van de Rottemerentunnel, waar we vanaf eind mei onderwaterbeton storten. Dat wordt de vloer van de tunnel en straks ook de rijbaan. 
Overzicht van de werkzaamheden in het Lage Bergse Bos.
Overzicht van de werkzaamheden in het Lage Bergse Bos. 
Veel zand op deze locatie, nodig voor het inklinken van de ondergrond bij de Ankie Verbeek-Ohrlaan en de N209.
Veel zand op deze locatie, nodig voor het inklinken van de ondergrond bij de Ankie Verbeek-Ohrlaan en de N209.
Over de Hogesnelheidslijn en de RandstadRail bouwen we 2 viaducten. Om te voorkomen dat de tunnelbak van de HSL verzakt, boren we hier binnenkort zogeheten micropalen de grond in, een methode die in principe geen zakking veroorzaakt.
Over de Hogesnelheidslijn en de RandstadRail bouwen we 2 viaducten. Om te voorkomen dat de tunnelbak van de HSL verzakt, boren we hier binnenkort zogeheten micropalen de grond in, een methode die in principe geen zakking veroorzaakt. 
De nieuwe A16 Rotterdam vervangt de huidige N209. Na de zomer beginnen we met de bouw van de viaducten op deze locatie.
De nieuwe A16 Rotterdam vervangt de huidige N209. Na de zomer beginnen we met de bouw van de viaducten op deze locatie.
De A16 Rotterdam zal met behulp van een verbindingsboog over de bestaande A13 heen op die weg worden aangesloten. We zijn nu bezig om de bekisting voor de verbindingsboog aan te leggen.
De A16 Rotterdam zal met behulp van een verbindingsboog over de bestaande A13 heen op die weg worden aangesloten. We zijn nu bezig om de bekisting voor de verbindingsboog aan te leggen.
Nu nog zand, straks de aansluiting van de A16 Rotterdam op de A13 richting Delft. Je ziet op de foto ook de verlegde Schieveensedijk. Die weg, en de A13 gaan straks onder de verbindingsboog door.
Nu nog zand, straks de aansluiting van de A16 Rotterdam op de A13 richting Delft. Je ziet op de foto ook de verlegde Schieveensedijk. Die weg, en de A13 gaan straks onder de verbindingsboog door.
Cookie-instellingen