Er wordt een, voor Nederlandse begrippen, bijzondere bouwmethode toegepast: de Incremental Launching Method (ILM). Het wegdek wordt, zonder het verkeer te hinderen, over de bestaande infrastructuur ‘gelanceerd’. ILM is inmiddels een beproefde methode voor bouwers van infrastructuur in bergachtige gebieden, maar in Nederland wordt hij voor het eerst toegepast over een verkeersknooppunt in gebruik.
Over deze methode is veel te vertellen. Kom langs bij de Expo A16 Rotterdam, ga fietsen met een voorlichter of stap in de bus en neem een kijkje bij de bouwplaats. De gehele maand staat in het teken van het Terbregseplein. Nieuwsgierig?
Vind hier meer informatie en het programma
Aanmelden
Om deel te kunnen nemen is aanmelden verplicht. Daarnaast hebben we in verband met de coronamaatregelen per activiteit een beperkt aantal plekken. Dus vol is helaas echt vol. Het actuele programma en mogelijkheid tot aanmelden is te vinden op de projectpagina.
Ga naar aanmelden
Feiten en cijfers op een rij
In de komende maanden gaan we starten met het lanceren van het wegdek over het Terbregseplein. De fly-over bestaat uit 2 wegdekken van 410 meter. Per dek is er +/- 6.500 kuub beton nodig en +/- 1.100 ton wapening. Een wegdek bestaat uit 17 segmenten die tussen de 22 en 30 meter lang zijn. Alleen het eerste segment is langer, namelijk 35 meter. In 2023 moet het lanceren klaar zijn. Dan start de zogenoemde afbouwperiode; het aanbrengen van asfalt, belijning, verlichting en de geleiderails.