De vraag die we deze keer binnenkregen: waarom zijn de pijlers voor de nieuwe verbindingsboog bij knooppunt Terbregseplein aan de ene kant breder dan aan de andere kant?
3 rijstroken
Als je als automobilist langs het Terbregseplein rijdt, dan zijn ze het niet te missen. De grote grijze betonnen ‘palen’. We noemen ze pijlers. En als je heel goed kijkt dan zie je dat de pijlers voor de toekomstige rijbaan richting het noorden breder zijn dan de pijlers waar straks het wegdek voor de rijbaan naar het zuiden op komt te liggen. Dat komt omdat we richting het noorden (richting de Rottemerentunnel) 3 rijstroken gaan aanleggen en richting het zuiden (richting de huidige A16) 2 rijstroken.
Oprit vanaf Hoofdweg
Dit heeft te maken met de toekomstige oprit vanaf de Hoofdweg. Vanaf de Hoofdweg kan je straks namelijk invoegen op de A16 richting Terbregseplein en dus richting de A16 Rotterdam. Doordat we deze oprit gaan aanleggen wordt deze kant van de A16 Rotterdam 3 rijbanen breed (tot aan de Rottemerentunnel) en de andere kant 2 rijbanen. De werkzaamheden om deze oprit te realiseren zijn inmiddels al gestart.