Het gaat om:
- De Nieuwe Zestien (BAM, Boskalis, VolkerWessel)
- Connect Rotterdam (Sacyr, Strukton)
- De Groene Boog (Besix, Dura Vermeer, Van Oord, John Laing, Rebel, TBI)
Van 5 naar 3
In januari startte Rijkswaterstaat de aanbesteding met 5 aannemersconsortia. De afgelopen maanden vond de zogenoemde 1e fase dialoog plaats, waarin ‘getrechterd’ werd naar 3 kandidaten. De marktpartijen kregen de opdracht de beheersing van 2 risico’s en een kans voor het project in kaart te brengen. Op basis van de uitwerking van deze opdracht heeft Rijkswaterstaat op 6 juni 2017 3 aannemersconsortia geïnformeerd over het voornemen hen voor de 2de fase dialoog uit te nodigen. Dit is gepubliceerd op TenderNed, het online platform voor aanbestedingen.
2e fase dialoog en verder
De 3 overgebleven gegadigden gaan nu door naar de 2e fase dialoog. Hierin staat verdieping centraal. Wat voor concrete ideeën hebben de aannemerscombinaties bij de realisatie van de A16 Rotterdam? En hoe gaan zij dat bereiken? Daarna volgen nog de aanbestedingsstappen ‘Inschrijving’ en ‘Afronding’ waarbij met 1 consortium het DBFM-contract (Design, Build, Finance and Maintain) wordt getekend. Naar verwachting worden in mei 2018 de handtekeningen gezet, zodat begin 2019 de realisatie van de A16 Rotterdam van start kan gaan.
Meer informatie
Meer weten over de A16 Rotterdam? Kijk dan op www.A16Rotterdam.nl en abonneer u op de nieuwsbrief.